Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 05.05.2024, 18:21

Інформатика в житті кожного з нас

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Цікавинки про інформатику

Історія розвитку обчислювальної техніки

Музей информатики. Париж

 

Кілька фактів

  • Фільм «Трон» 1982 року був одним з перших фільмів, в яких широко застосовувалася комп’ютерна графіка для створення спецефектів. Однак картина була виключена зі списку номінантів на «Оскар» за візуальні ефекти. Конкурсна комісія обгрунтувала це тим, що творці фільму смошеннічать, використавши комп’ютери.

Назва компанії 1С було спочатку назвою її власної пошукової програми: не більше 1С (однієї секунди) потрібно для отримання необхідної інформації.

  • Датацентр IBM в швейцарському місті Уітікон, побудований в 2008 році, підігріває воду в місцевому басейні за рахунок відведення тепла від масиву серверів.

Перший електронний лист був відправлений в 1971 році Реєм Томлінсоном, автором програми для обміну повідомленнями між комп’ютерами. Він же запропонував використовувати значок @ для розділення імені користувача і комп’ютера. Адреса містера Томлінсона виглядала так: tomlinson @ bbn-tenexa.

  • Вчені з Університету Каліфорнії підрахували, що за свою історію людство виробило більше 28 Екзобайт (1 Еб = 10^18 Біт) унікальної інформації

Комп’ютер ENIAC, вагою 27 тонн, містив 17468 ламп, 7200 кремнієвих діодів, 1500 реле, 70000 резисторів і 10000 конденсаторів.

  • Обчислювальна потужність – 300 операцій множення або 5000 операцій додавання на секунду. ENIAC став першим комп’ютером, який можна було перепрограмувати для рішення повного діапазону завдань.

 

@ – хто це?

Історія знаку @ бере початок, нібито, ще в середньовіччі, коли ченці – хранителі стародавніх знань і рукописів – займалися перекладами і переписували трактати – у тому числі і написані на латині. В латині вживається прийменник “ad”, що в перекладі на сучасний англійський означає “at” (“на”, “в”, “к”) – і вказує на приналежність, напрям і наближення. У шрифті, використовуваному ченцями, буква “d” мала невеликий “хвостик”, що робило її схожою на цифру “6” в дзеркальному відображенні. Так “ad” досить швидко перетворилося на @.

Назва «собака» набуло поширення у зв’язку з появою на ЕОМ гри, де символ @ бігав по екрану і за сценарієм гри означав собаку.
 Інша версія походження назви: на алфавітно-цифрових моніторах персональних комп’ютерів серії ДВК (1980-ті роки) «хвостик» мальованої на екрані зображення цього символу був дуже коротким, що надавало йому схожості зі схематично намальованою собачкою.

Тільки в російській і вірменській мовах знак @ називають собачкою. В інших мовах найчастіше @ називають мавпочкою або равликом, зустрічаються і такі екзотичні варіанти як штрудель (на івриті), оселедець під маринадом (в чеському і словацькому), місячне вухо (в казахському).

 

 

Порходження слова СПАМ

Слово SPAM з’явилося в 1936 році – під такою маркою американська компанія випустила гострі м’ясні консерви («SPiced hAM»). Щоб збути їх запаси не першої свіжості після другої світової війни, була проведена масована рекламна кампанія, що стала еталоном настирливості після скетчу трупи «Монті Пайтон». У 1986 році в конференціях Usenet з’явилася безліч однакових повідомлень від якогось Дейва Родеса​​, який рекламував нову фінансову піраміду. Хтось провів аналогію між такою розсилкою та консервами, і з тих пір слово спам закріпилося в новому значенні.

 

Цікаві факти про комп’ютерні віруси та спам

Перший комп’ютерний вірус, який поширився за межі машини автора, отримав назву Elk Cloner. Написаний він був у 1982 році Річем Скрента і орієнтувався на комп’ютери Apple.

  • Перше спамерське повідомлення було відправлено в 1978 році в мережі Arpanet 400 підключеним користувачам. Воно містило невеликий патч від Dіgіtal Equіpment Corporatіon для нових комп’ютерів Decsystem-20, який далеко не всім був потрібний.

Комп’ютерний хробак CodeRed, який вийшов у світ 19 липня 2001 року, за 14 годин заразив більше 300 тисяч комп’ютерів і обійшовся компаніям в 2,6 мільярда доларів.

  • Перший комп’ютерний баг був знайдений Грейс Мюррей Хопер, яка працювала з комп’ютерами Mark ІІ. Під час збою жінка перевірила реле й виявила міль, яка залетіла туди і стала причиною неполадки. Це був перший випадок, коли слово “баг” використовувалося для позначення різних проблем у софті або залізі.

Першою людиною, арештованою за спам у системах миттєвих повідомлень (типу ІCQ), став 18-річний Ентоні Греко 21 лютого 2005 року.

  • У 1991 році відомий вірусмейкер Dark Avenger зарелізував MtE (Mutatіon Engіne) — алгоритм, що дозволяє вірусам мутувати у більш ніж 4 мільярди різних форм, значно утрудняючи їхнє знаходження антивірусами.

Спам становить більше 70% всіх емейлів, що проходять у мережі. За рахунок затраченого часу на видалення працівниками спаму компанії втрачають більше 10 мільярдів доларів щорічно.

  • У 2004 році компанії Mіcrosoft і SCO Group пообіцяли виплатити по 250 тисяч доларів кожному, хто допоможе владі заарештувати автора комп’ютерного хробака Mydoom. У січні цей черв’ячок вразив увесь світ швидкістю поширення, а основною його метою було здійснення DoS атак на комп’ютери вищезгаданих компаній. Незважаючи на те, що різні версії Mydoom виходили аж до лютого 2005 року, автора так і не знайшли.

У 1992 році все комп’ютерне співтовариство зі страхом очікувало, коли настане 6 березня. У цей день очікувалося, що вірус Mіchelangelo обрушить всю комп’ютерну мережу і наведе справжній технологічний хаос. Але побоювання не виправдалися, судний день пройшов практично безболісно.

 

20 самих цікавих фактів про комп’ютери

  • Хробак Морріса, що в 1988 році обрушив тисячі комп’ютерів ARPAnet, не був деструктивним. Такі наслідки були викликані помилкою в одному єдиному символі, зробленою автором, у результаті чого хробак став некерованим.
Комп’ютер став настільки звичним у нашому житті, що ми сприймаємо його як робочу конячку і мало замислюємося, скільки цікавостей пов’язано з нашим PC. Ми вирішили виправити це. Отже, цікаві факти про комп’ютери.
 
1) У сучасного персонального комп’ютера в десять разів більше потужності, ніж свого часу було потрібно, щоб запустити і посадити людину на Місяць.
 
2) Обсягу CD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість має дев’ята симфонія Бетховена, на яку орієнтувалися творці нового продукту.
 
3) Нам достатньо долі секунди, щоби оцінити якість сайту, на який ми зайшли.
 
4) Китайським геймерам заборонено грати в ігри, які пропагують вбивства, – наприклад, в «GTA» або «Postal». Не шанують в Піднебесній і хакерів: їм загрожують серйозні тюремні терміни, а в 1998 році парочка зломщиків навіть була засуджена до вищої міри покарання.
 
5) Хакерів, звичайно, не варто захищати – злочинці інформаційного простору. Але також не забуваймо про себе коханих. Деякі акаунти, електронні адреси та інші особисті сторінки інтернет-простору так і просяться, щоб їх зламали! Найпопулярнішими паролями вважаються цифри в зростаючому або спадаючому порядку, а також дата, місяць і рік народження. Багато користувачів настільки безтурботні, що навіть вводять у вікнах «логін» і «пароль» один і той же набір символів.
 
6) Якщо ви часто й подовгу сидите за комп’ютером, то моргаєте не менше семи разів на хвилину. Так наші очі намагаються попереджати синдром «офісного зору».
 
7) На офіційну електронну пошту Білла Гейтса щодня приходять мільйони листів. Чи треба говорити, що переважна більшість з них залишається без відповіді?
 
8) Про те, чи зможе комп’ютер наздогнати і перегнати нас за здібностями, ведеться чимало суперечок. Але «людиною року» його вже визнавали: у 1982 році це зробили працівники журналу “Time”.
 
9) Люди, що бояться комп’ютерів і всього, що з ними пов’язано, називаються кіберофобами.
 
10) 2/3 американців просиджують в Інтернеті щонайменше три години на день. Гадаємо, наші співвітчизники не набагато менше …
Послуги, пов’язані з комп’ютерами, вважаються дуже прибутковим бізнесом. Принаймні, троє з шести багачів “збили” свої статки на сфері IT.
 
11) Свято сисадміна відзначають у багатьох країнах. Але тільки в Штатах він носить назву «День подяки системному адміністраторові».
 
12) Всупереч поширеній думці, комп’ютери найчастіше ламаються не від проблем в електричній мережі і не від шкідливих вірусів. Вони повинні «сказати спасибі» своїм господарям,які проливають на клавіатуру чай, каву, газовану воду та інші напої.
 
13) Якщо прийняти всі email-повідомлення, передані в світі, за 100%, то 94% з них припадає на спам.
 
14) Перший електронний лист відправив у 1971 році Рей Томлінсон – автор програми для обміну повідомленнями між комп’ютерами. Він же запропонував використовувати значок @ для розділення імені користувача і комп’ютера.
 
15) Творці пошуковика Google хотіли назвати своє дітище Googol (10 у сотому ступені – саме стільки сторінок вони збиралися проіндексувати), але домен з такою назвою був вже зайнятий.
 
16) Перший матричний принтер був розроблений в 1964 році. Він використовувався в годиниках марки «Сейко» для постійної роздруківки точного часу.
 
17) Інтернет і комп’ютерні ігри вважаються самою нищівною загрозою працездатності співробітників. Яку кількість часу працівники середньостатистичного американського офісу сидять у Мережі, поки невідомо, а от за комп’ютерними іграми вони проводять близько півмільярда годин на рік.
 
18) Знамениту комбінацію – програму «на три пальці» – Ctrl-Alt-Del – створив і впровадив один із розробників IBM PC Девід Бредлі.
 
19) Перші персональні комп’ютери мали дуже обмежений обсяг пам’яті – всього близько 16 кілобайт.
 
20) Комп’ютерник – таки не жіноча професія. У найбільшій світовій IT-корпорації – Microsoft – працюють 75% чоловіків і лише 25% жінок.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz